Misja Krambo
Nazwaliśmy to "misją" ale zamiast tego nieco filmowego słowa możesz wstawić "założenia", "filozofia". Dlaczego właściwie upieramy się przy tym by uczyć cię Mambo czyli Salsy New York a nie, jak wszyscy wokół, Salsy LA (bardziej Salsy On1 bo stylu LA mało kto w Polsce tańczy) lub salsy kubańskiej?
Wynika to z prostego założenia: uczymy cię tego, co kochamy i co tańczymy najlepiej. A że tańczymy i kochamy mambo… w ten sposób najprościej i najuczciwiej możemy ci przekazać swoją pasję. Naszym założeniem nigdy nie było utworzyć szkołę wielką, największą w Krakowie czy w Polsce. Chcemy tworzyć miejsce, które da ci umiejętności, technikę, wszechstronność ruchu i poczucie radości z tańca.
Nazywamy się Krambo
Nazwa powstała w 2006 roku stworzona z połączenia słów Kraków i Mambo. Uczymy Mambo od 2006 roku i specjalizujemy się w tym stylu stale rozwijając swój warsztat poprzez podróże do źródeł stylu, lekcje prywatne z mistrzami i pracę z formacją taneczną Krambo oraz z setkami kursantów w Krakowie i w całej Polsce. Także nasza metoda i program uczenia rozwija się z każdym rokiem, tworzymy własny styl, który testujemy tańcząc na parkietach na całym świecie, gwarantując najwyższą jakość programu nauczania.
Dlaczego Footworki, pachanga?
Jako jedyna szkoła w Krakowie i jedna z nielicznych w Polsce dajemy ci solidny wycisk z footworków, pachangi i cha-cha-cha. Oryginalne nowojorskie techniki rozwijające twoją pamięć, koordynację, poczucie równowagi i dynamikę ruchu. Wiemy i zdajemy sobie sprawę, że nie jest to droga łatwa i przyjemna, ale umówmy się, jeśli chcesz się nauczyć dobrze tańczyć musisz ćwiczyć technikę i trochę (w naszym przypadku sporo) się napocić by na parkiecie być pewnym, szybkim, lekkim i dynamicznym.
Ponadto historycznie i kulturowo styl, który tańczymy: Salsa New York opiera się głównie na technice footworków. Mistrzowie stylu Mambo są mistrzami footworków, pachangi i cha-cha-cha. Eddie Torres, Adolfo Indacochea, Juan Matos, Yamulee, Santorico, Frankie Martinez, Franklin Diaz czy starzy mistrzowie Mambo Palladium (epoka przed Salsą New York) Mike Ramos i Freddy Diaz, tak różni w stylu od siebie, ale łączy ich jedno: doskonałość techniki footworków. Prócz tego, technika footworków jest według nas obowiązkowym elementem nauki salsy, to nasza baza, fundament na której budujemy wszystkie techniki w parach. Ćwicząc footworki dużo łatwiej i szybciej osiągniesz wyższy poziom w tańcu, a to ci przecież chodzi.
O footworkach i ich roli w nauce techniki Salsy New York będę jeszcze pisał w osobnym artykule.
Partnerwork On2
Czy w Krambo można nauczyć się tańczyć w parach czyli partnerworków? Oczywiście, jak najbardziej. Staramy się was nauczyć twórczego i improwizowanego podejścia do tańca. Nie dajemy wam gotowego, ładnie "opakowanego" produktu. Dajemy i sprzedajemy narzędzie do tworzenia swojego, od podstaw. Uczymy improwizacji i kreatywnego nakierowania twojego potencjału na taniec. Mając solidną technikę i dobre podstawy improwizacji odniesiesz zawsze sukces na parkiecie tańcząc z dowolnym partnerem. Gwarantujemy ci to!
Zouk
Technika, z którą romansujemy od ponad dwóch lat, możemy się pochwalić, że jako jedni z pierwszych w Krakowie jesteśmy propagatorami tego stylu. Organizowaliśmy szereg warsztatów z czołowymi instrukotrami zouka w Polsce i obecnie zakochani Zouku sami prowadzimy zajęcia na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Zouk i jego miękki flow pozwala na nową odsłonę relacji w parze i w pracy ciała w tańcu. Pozwala na taniec do pięknej, lekko transowej muzyki. Puls Zouka bardzo przypomina R'N'B i jest niczym bicie serca. Sposób kontaktu w parze jest nieco inny a ruch wychodzi poza schemat tańca w pionie i w linii, niemniej bardzo rozwija poczucie kontaktu również w salsie albo bachacie. Zouk może stać się doskonałym uzupełnieniem tych tańców, gdyż otwiera na nowy rodzaj prowadzeń, kontaktu i możliwości pracy ciała z partnerem. Tańczysz salsę lub bachatę? Spróbuj Zouka, zdobądź nowe doświadczenie i bądź lepszym tancerzem.
Rumba i Afro
Czyli poznaj przodków i korzenie salsy, sonu i timby. Nie byłoby salsy bez rumby kubańskiej warto więc poznać i mieć świadomość rytmu rumby, który potem odnajdziesz bez problemu w salsie. Znając korzenie i wiedząc więcej o kulturze, która stworzyła mambo, cha-chę, pachangę i wiele inncyh gatunków muzycznych i tanecznych możesz w tańcu wyrazić więcej, przekazać inne emocje i byc pełniejszy jako artysta i tancerz. Jako artyści czerpiemy z rumby i afro, ich elementów używamy w naszych choreografiach, podczas zajęć układając footworki i podczas tańca na imprezie. Rumba wzbogaca nasz "słownik" taneczny i daje wiele ciekawych możliwości interpretacji muzyki. Jeśli chcesz być lepszym Salsero, rumba to właściwie podstawa, której nie możesz nie znać. Rumbę w Krambo możesz ćwiczyć pod okiem znakomitej tancerki i instruktorki Anny Zając. Ania uczyła się u najlepszych kubańskich instruktorów na Kubie i w Europie, jest mistrzynią i jedną z najlepiej tańczących rumbę w Europie kobiet. Zawdzięczamy jej wiele jako tancerze i polecamy zajęcia z nią jako doskonałe uzupełnienie zajęć z salsy.